Mota: Geltokia
Oharrak: 1859an, trenaren garrantziaz oharturik, eta ikusirik Madril-Irun trenbidea sortzera zihoala, herriak geltokia egiteko eskatu zion Probintziako Gobernuari. Eskari hura behin eta berriz egin zen, baina Sustapen Ministerioak ez zuen onartu. 1864an geltokia egiteko eskaera egin zuten atzera, industriaren eta hiribilduko azokaren garapenerako beharrezkoa zela argudiatuz. Azkenean, 1868an, eskaria onartu zieten ordiziarrei. 1879an Udala geralekua geltoki bihurtzeko negoziatzen hasi zen baina 1898ra arte ez zuten baimenik lortu. Geralekua birmoldatzeko, Udalak lursail pribatu batzuk erosi behar izan zituen trenbidearen eremua handitu ahal izateko eta hiribilduaren eta geltoki berriaren arteko bidea egiteko. Geltoki berria 1900ean zabaldu zuten.
Ahozkoa: Estacion (089-41)
URTEA | ERA | Testuingurua | ITURRIA |
1863 | Estacion del Ferrocarril del Norte | TJE | |
1863 | Estacion | TJE | |
1983 | Estación del ferro-carril | OMH | |
1992 | Geltokia | Deiker | |
1993 | Geltokia | Estación/Geltokia | HPS |
1993 | Estación | Geltokia | HPS |
1993 | Geltokia | HPS | |
2005 | Tren Geltokia | KI | |
2005 | Apeadero | El apeadero del ferrocarril tan demandado por los vecinos de la Villa trajo finalmente que, con su construcción, se tuvieran que cubrir obligatoriamente unos 80 metros de cauce del canal | SA |
2006 | Geralekua | OM | |
2007 | Tren-geltokia | EJM |
Zure etxeari edo negozioari izena jarri behar diozu?
© 2010 - Ordiziako Euskara Atala
XHTML | CSS | WAI-A | Lege oharra | Kontaktua
iametza interaktiboak garatuta